I CANada

Direktlänk till inlägg 6 januari 2014

Sista dagarna av äventyret

Av icanada - 6 januari 2014 22:30

Igår kväll när vi kom hem från NY lagade vi tacos (gööött) och kollade på film (som såklart utspelade sig i NY). Vi skålade lite lagom sletna för en bra resa med en Gin&Tonic.

 

Imorse lämnade jag av Frida vid flygbussen, så nu är det lite ensamt i lägenheten, jag har ju haft besök under de senaste tre veckorna. Det känns så konstigt att det är på torsdag som jag ska sätta mig på planet för att åka hem. Det känns väldigt overkligt. På ett sätt känns det som att allt har gått väldigt snabbt, men på ett sätt känns det också väldigt längesen som vi landade i Montreal den 20e augusti. 


Nästan alla jag känner har åkt hem till sina respektive länder, de allra flesta är här en termin. Dom som är här två terminer har inte heller kommit tillbaka från sina hemresor över jul. Men ikväll kommer Patricia tillbaka från Tyskland, så imorgon ska jag nog träffa henne och Miguel iallafall. Annars känns det ganska tomt här. Det känns lite konstigt att vara i Montreal utan att ha något direkt inplanerat, det blir som en lång uppladdning inför att åka till Sverige. Dock har jag en del ärenden att fixa och lite saker som jag vill göra "en sista gång" och sen har jag tänkt träna eftersom det inte riktigt har hunnits med när jag har jobbat som Kanada-guide den senaste tiden ;) Och på ett sätt är det lite skönt att hinna smälta den senaste tidens upplevelser, eftersom det verkligen har gott i ett (fast det är ju då jag trivs som bäst) :) 


Just nu känns det inte som en jättestor grej att komma till Sverige, eftersom Sverige lite grann har varit här dom senaste tre veckorna. Men det ska bli väldigt kul att återse alla nära och kära :) Och jag längtar efter en del grejer: min säng, att bara slökolla på tv, proviva, bearnaisesås, att kunna ringa folk när man vill, att kunna träffa och krama folk när man vill mm. 


Efter att jag slutade skolan så har jag inte pratat så mycket franska av förklarliga själ, så jag ska verkligen utnyttja de sista dagarna till att snacka mycket franska :) Jag tänkte även försöka göra någon slags sammanfattning på bloggen av min termin! Och just det, jag har fått tillbaka en del slutresultat...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av icanada - 21 februari 2014 17:32

Merci ā tous pour ce semestre fantastique! J'ai vraiment aimé Montréal, Canada et tous le monde que j'ai rencontré!!   Det blev en lång paus innan det nu är dags för sista inlägget på den här bloggen. Just nu känns Kanada och franskan relativt av...

Av icanada - 11 januari 2014 13:17

Igår landade jag i tid på Kastrup och tog mig med tåget över sundet till Lund. Jag ska stanna här över helgen, för jag har innebandymatch i Helsingborg på söndag :) Sedan åker jag till Borås och stannar där tills nästa helg!    Som alltid när man...

Av icanada - 9 januari 2014 23:17


Jag tänkte att jag tar det säkra kortet och tar en taxi till flygplatsen, för att inte riskera att metron krånglar eller att flygbussen inte går. Plus att jag ju hade rätt mycket grejer. Men när vi kommer upp med taxin på motorvägen är det världens k...

Av icanada - 9 januari 2014 19:08


Det här är en långsam förmiddag. Mitt plan ska lyfta 17.25 lokal tid (om det nu kommer att gå i tid), så det är verkligen en seg väntan. Enligt tabell ska jag landa på Kastrup imorgon fredag kl 10.50, men vi får väl se.   Det är väldigt blandade ...

Av icanada - 9 januari 2014 04:00


Så kom då äntligen det sista resultatet och det innebär att JAG HAR KLARAT ALLA MINA KURSER!!!!! Helt sjukt!!!   Efter de första dagarna av kurserna visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta. Där i början av september var föreläsningarna ...

Presentation


Jag heter Caroline Dimberg, är 24 år, kommer ursprungligen från Borås och läser till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi i Lund. Bloggen kommer att handla om mina intryck och upplevelser från min utbytestermin i Montreal under hösten 2013.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards