I CANada

Alla inlägg den 1 januari 2014

Av icanada - 1 januari 2014 21:55

Det nya året firade vi in nere i hamnen med sjukt mycket människor och klassisk nedräkning 10, 9, 8, 7...

Vi hade hört att det kunde bli neråt -30 grader så mamma hade förberett en väska med olika förnödenheter. Dock stannade det på varma -20 så det räckte med underställ och tre åar byxor för mamma :p

Sista dagen på 2013 spenderades på stan med lite shopping på Roots och med en fika på mitt favvocafé Chez Boris där det blivit många pluggtimmar.


Nyårsmiddagen åt vi på restaurangen Mechant boeuf iklädda klänningar med raggisar och boots. Vi avnjöt även goda drinkar och hamnade med i en grupp som shottade tequila.

[Bild]


Årets första dag har bestått av att packa. Imorn åker mamma och Fia till Sverige och jag har packat ner en hel del av min grejer i deras väskor. Det ser ut som att jag kommer slippa köpa en extra väska! Fast det beror ju på hur mycket shopping det blir i New York förstås.. ;) Jag och Frida tar greyhoundbussen till NY ikväll :D

Presentation


Jag heter Caroline Dimberg, är 24 år, kommer ursprungligen från Borås och läser till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi i Lund. Bloggen kommer att handla om mina intryck och upplevelser från min utbytestermin i Montreal under hösten 2013.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards