I CANada

Alla inlägg den 11 januari 2014

Av icanada - 11 januari 2014 13:17

Igår landade jag i tid på Kastrup och tog mig med tåget över sundet till Lund. Jag ska stanna här över helgen, för jag har innebandymatch i Helsingborg på söndag :) Sedan åker jag till Borås och stannar där tills nästa helg! 


Som alltid när man har varit utomlands så känns allt som vanligt efter 2 minuter. Det känns knappt som att jag har varit iväg och Kanada känns ganska långt borta. Men man märker hela tiden lite nya saker. Det känns framförallt konstigt att höra svenska överallt runt omkring sig. I affären tänker jag att jag ska prata på franska. Igår var det en kvinna som råkade gå in i mig, varpå jag svarar "pas de problème", så lite spår av Kanada finns iallafall kvar i mig än :P


Med några dagars distans till Kanadatiden så tänkte jag skriva något avslutande inlägg här, men fram tills dess lever bloggen några dagar till :)

Presentation


Jag heter Caroline Dimberg, är 24 år, kommer ursprungligen från Borås och läser till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi i Lund. Bloggen kommer att handla om mina intryck och upplevelser från min utbytestermin i Montreal under hösten 2013.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards