I CANada

Direktlänk till inlägg 9 januari 2014

Montréal est belle!

Av icanada - 9 januari 2014 00:52

Då det idag är rena värmeböljan (typ bara -10) så blev det en lång promenad. Jag tog mig upp till den finaste utsikten över down town - helt underbart fint, speciellt när solen håller på att gå ner! 

       

Ett litet besök på Canadiens souvenirbutik hann jag också med ;) 

 


Ps. Info till den som känner sig träffad: Det finns en risk att jag inte kommer att ha mitt svenska simkort de första dagarna i Sverige, och mitt kanadensiska funkar inte utanför Kanada, så då nås jag väl på Facebook. Jag råkade lägga mitt simkort i en väska som mamma tog med sig till Sverige. Tyvärr var deras bagage försenat til Kastrup så hon kunde inte lämna mina grejer i Lund utan fick istället sin resväska skickad till Borås. Simkortet är nu nedskickat till Lund, så jag hoppas att det hinner fram tills på fredag! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av icanada - 21 februari 2014 17:32

Merci ā tous pour ce semestre fantastique! J'ai vraiment aimé Montréal, Canada et tous le monde que j'ai rencontré!!   Det blev en lång paus innan det nu är dags för sista inlägget på den här bloggen. Just nu känns Kanada och franskan relativt av...

Av icanada - 11 januari 2014 13:17

Igår landade jag i tid på Kastrup och tog mig med tåget över sundet till Lund. Jag ska stanna här över helgen, för jag har innebandymatch i Helsingborg på söndag :) Sedan åker jag till Borås och stannar där tills nästa helg!    Som alltid när man...

Av icanada - 9 januari 2014 23:17


Jag tänkte att jag tar det säkra kortet och tar en taxi till flygplatsen, för att inte riskera att metron krånglar eller att flygbussen inte går. Plus att jag ju hade rätt mycket grejer. Men när vi kommer upp med taxin på motorvägen är det världens k...

Av icanada - 9 januari 2014 19:08


Det här är en långsam förmiddag. Mitt plan ska lyfta 17.25 lokal tid (om det nu kommer att gå i tid), så det är verkligen en seg väntan. Enligt tabell ska jag landa på Kastrup imorgon fredag kl 10.50, men vi får väl se.   Det är väldigt blandade ...

Av icanada - 9 januari 2014 04:00


Så kom då äntligen det sista resultatet och det innebär att JAG HAR KLARAT ALLA MINA KURSER!!!!! Helt sjukt!!!   Efter de första dagarna av kurserna visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta. Där i början av september var föreläsningarna ...

Presentation


Jag heter Caroline Dimberg, är 24 år, kommer ursprungligen från Borås och läser till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi i Lund. Bloggen kommer att handla om mina intryck och upplevelser från min utbytestermin i Montreal under hösten 2013.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards