I CANada

Alla inlägg den 3 oktober 2013

Av icanada - 3 oktober 2013 04:25

Så här i tentaperioder så finns det inte så mycket att berätta om. Man går upp, går till skolan, är där i 12 timmar, kommer hem fixar någon halvgod mat och går och lägger sig.


Dock fick vi ett bra avbrott igår kväll när det var NHL-premiär, som jag hade längtat efter detta! Montreal tog emot Toronto i Centre Bell, så det var ju upplagt för en bra match! Under dagen hade jag sett en och annan person med canadiens-tröja på sig och man kände lite grann att något skulle hända, men när vi kom ner till Place-des-arts där matchen visades på storbild så fullkomligt exploderade det av röda tröjor :) Vi klev ut från metron och hamnade precis framme vid scenen, mycket nöjda! Dock var vi mindre nöjda att vi inte hann fram i tid för att se Kings of Leon som spelade innan matchen :/ 


Stämningen var helt fantastisk och det var oroligt mäktigt när man hörde alla dessa människor (samt alla i Centre Bell) sjunga nationalsången Oh Canada! Det var första gången under kvällen som jag fick gåshud. Andra gången var när Montreal kvitterade till 1-1 och en glädjebomb spred sig över torget! 


   

Lars Eller håller i elden, som var en del av invigningsceremonin! 

     


Det ska bli väldigt kul att följa denna första halvan av hockeysäsongen på plats och jag längtar tills jag själv sitter i Centre Bell och sjunger Oh Canada (som jag och Malin har kommit överens om att vi ska kunna innan vi lämnar landet)! 


Just det, när jag var i Toronto köpte jag en nyckelring med Leafs som jag har använt till min lilla hemnyckel - perfekt! Dock gömde jag den väl igår under matchen och köpte mig istället en Canadien-nyckelring, känns lite mer passande nu när säsongen är igång ;) 

 


Presentation


Jag heter Caroline Dimberg, är 24 år, kommer ursprungligen från Borås och läser till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi i Lund. Bloggen kommer att handla om mina intryck och upplevelser från min utbytestermin i Montreal under hösten 2013.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards