I CANada

Alla inlägg den 4 oktober 2013

Av icanada - 4 oktober 2013 23:10

Ganska nervös styrde jag tidigare idag stegen mot min första tenta här i Kanada och min första tenta någonsin på franska (förutom tentor i en franskakurs). Det var en ganska liten sal och stämningen var inte alls lika seriös som på en 5-timmarstenta i Sverige. Vakterna var trevliga och inte lika strama som de flesta tentavakterna är i Sverige. På Malins tenta igår hade det inte ens varit legkontroll (!!), dock var det faktiskt det på min tillslut.

Jag hade förberett mig med ett fetinglexikon (som jag inte behövde använda så många gånger som tur var för det tar ett tag att slå i en så stor bok).

Innan tentan laddade jag dagen till ära med en kanelbulle som Malin hade bakat:)

Dags att återgå till tentaplugget!

Presentation


Jag heter Caroline Dimberg, är 24 år, kommer ursprungligen från Borås och läser till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi i Lund. Bloggen kommer att handla om mina intryck och upplevelser från min utbytestermin i Montreal under hösten 2013.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards