I CANada

Alla inlägg den 23 oktober 2013

Av icanada - 23 oktober 2013 05:52

Första perioden av den första matchen jag såg med Montreal Candiens ikväll kvalar in på min topplista över idrottsupplevelser live! Det var en fantastisk inramning och olika häftiga intron som sedan toppades med en mäktig känsla när hela Bell Center sjöng med i Oh Canada!

Publiken är väldigt inlevelsefull och det blir många samstämmiga 'Oh' när det är nära att bli mål, framåt eller bakåt! Hela arenan kokade under första perioden vid 1-0 och 2-0. Tyvärr hämtade Edmonton upp ledningen i andra och stämningen och det bra spelet försvann lite. Det blev tillslut förlust med 4-3. Men på torsdag tar vi nya tag när vi återigen ska få uppleva hockeyhysterin, då med Anaheim som motståndare i Bell Center!

Dagen till ära hade jag lånat en Canadienströja från Oskars kompis (Oskar har köpt en egen tröja dock).

Det är så gott som fullsatt varje (!) match!

Av icanada - 23 oktober 2013 05:38

Och jag fick 16 av 20 poäng, fett nöjd!

Jag var ganska nervös när mitt namn ropades upp och jag skulle gå fram och hämta min tenta. Allt över 50% av poängen är jag nöjd med, så 16 av 20 kändes riktigt gött! Dessutom var tydligen medelpoängen i klassen 9! Det var inte direkt rocket science men inte på långa vägar svenskakunskap heller.

Nu ska ni inte dra för stora växlar av detta och tänka 'nu är det inga problem med franskan tydligen, nu kan hon ju klara allt'. Det här var en tenta med mer beräkningar och mindre skriva. Dock har jag ju behövt fatta franskan för att kunna tillgodogöra mig metoderna för beräkningarna, men ändå. Men oavsett om allt annat skulle gå åt skogen så kan jag iallafall glädjas över ett bra resultat :)

Presentation


Jag heter Caroline Dimberg, är 24 år, kommer ursprungligen från Borås och läser till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi i Lund. Bloggen kommer att handla om mina intryck och upplevelser från min utbytestermin i Montreal under hösten 2013.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards