I CANada

Alla inlägg den 29 oktober 2013

Av icanada - 29 oktober 2013 02:22

Allt är inte guld och gröna (röda? FÄRGGLADA!) lönnlöv bara för att man råkar vistas på andra sidan Atlanten. Dagen idag har inte varit toppen precis. 


Dagen i korthet:

- vaknar av ett surrande, vibrationsljud som kommer i tid och otid från lägenheten över mig. Trodde för ett tag sedan att det var någon morgontrött som inte vaknade av sitt alarm, men numera kommer ljudet under olika tider på dygnet. Har satt Polisen på att kolla upp vad f*n det är (alltså inte som ett polisärenden he he)

- Sitter i skolan med en seg inlämningsuppgift på 13 sidor som ska in på fredag, har i princip inte hunnit börja med den tidigare

- Vid 14 ska jag ha gruppmöte, 13.45 skickar en kille i gruppen att han inte kan (andra gången i rad som han en kvart innan avsatt tid säger att han inte kan), han kunde inte kommit på det lite tidigare kanske?

- Sitter och jobbar med inlämningen, kommer ingen vart

- Vid 18.30, när jag funderar på att gå och träna får jag mail om ett annat gruppmöte imorn. Jag hade förväxlat det och trodde vi skulle ses på onsdag. Så då får jag ställa in träningen för att överhuvudtaget hinna förbereda det jag måste tills imorn

- Fortfarande kvar i skolan vid 19, får svar från min lärare ang en fråga jag hade om fråga 1 på inlämningen. Inser att jag inte alls gjort som man borde. Så av det lilla jag lyckats åstadkomma under dagen så är det bara att radera typ allt..

- Beger mig hem, ska ta en dusch. Duschen funkar inte helt, får tvätta håret i från en liten kran..


I övrigt har det bara varit en seg dag, där vi har suttit och beklagat oss under pluggpauserna. Jag har haft en tråkig känsla i allmänhet, lite besviken på olika personer och saker. 


Och inte kan jag gå och lägga mig nu och sova bort dagen, för jag måste få något gjort på min stora inlämning... 


Det var inte meningen att bli något slags klaga/tyck-synd-om-mig-inlägg, det är faktiskt bara en beskrivning av min dag, som så många andra inlägg här också beskriver mina dagar. 

Presentation


Jag heter Caroline Dimberg, är 24 år, kommer ursprungligen från Borås och läser till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi i Lund. Bloggen kommer att handla om mina intryck och upplevelser från min utbytestermin i Montreal under hösten 2013.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards