I CANada

Alla inlägg den 21 oktober 2013

Av icanada - 21 oktober 2013 04:24

Försäsongsmatchen i NBA mellan Minnesota Timerwolves och Boston Celtics blev så det första besöket för mig inne i Bell Center! Arenan är häftig och ganska kompakt i och med att läktarna är väldigt branta!

Efter att ha skrivit en liten söndagstenta mötte jag upp Oskar och Malin. Lite halvt om halvt sena kom vi in lagom till nationalsången som sjöngs både på engelska och franska, mycket mäktigt (tyvärr har vi fortfarande inte lärt oss texten..). Stämningen i arenan var inte kokande, vilket troligen berodde på att inget lag egentligen var hemmalag och att det var en försäsongsmatch. Men det var en häftig upplevelse, även om matchen aldrig riktigt tände till. Jag lärde mig dock att man spelar 4x12 minuter här och inte 4x10 som man spelar i Sverige!

[Bild]

Pausunderhållningarna var sjukt bra! Givetvis fanns det typ cheerleaders, men i halvtid så kom det in trampoliner och folk hoppade och voltade och dunkade bollar i korgen! Det bästa var dock två maskotar som kom in och dansade till en remix av Total Eclipse of the heart!

Av icanada - 21 oktober 2013 04:11

Trots att jag inte på långa vägar har hunnit se allt i Montreal så hade jag nästan glömt av att man faktiskt kan vara turist här och ta kort på allting:)

Det är ju ett bra tecken på att man känner sig som hemma iallafall :)

Presentation


Jag heter Caroline Dimberg, är 24 år, kommer ursprungligen från Borås och läser till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi i Lund. Bloggen kommer att handla om mina intryck och upplevelser från min utbytestermin i Montreal under hösten 2013.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards