I CANada

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2013

Mid-terms är över!!

Av icanada - 24 oktober 2013 17:45

I och med min sista mid-term så avslutade jag också min första kanadensiska kurs idag: 'jobba i lag'. Den är bara 1 credit så det är därför som den slutar redan nu, alla andra 5 kurser fortsätter till jul.

I söndags hade vi den individuella tentan och idag hade vi en tenta i lag. Under hela kursens gång har man varit i samma lag och löst olika uppgifter (bl a det med ägget som jag skrivit om innan haha). Det kändes faktiskt lite vemodigt att det var sista gången. Det har varit en bra och rolig kurs med en bra lärare. Det är långt ifrån den svåraste kursen jag har läst (givetvis blir den ju svårare pga franskan), men jag tycker ändå det är nyttigt och intressant att lära sig om grupputveckling. Det är något som alla borde få en bättre kunskap och förståelse för, inom alla yrken.

Här är vi: team IKEA!! Saīdou, Louis-Philippe, Alexa, jag, Marc-Antoine och Myriam.


Nu har jag haft mina 6 tentor i oktober, skönt att det är över. Nu är det bara att nervöst vänta på resultaten. Dock innebär det här inte någon vila och ro som man är van vid hemma efter tentor. Då börjar man ju alltid nya kurser, men här är vi ju mitt uppe i kurserna, så det är sjukt mkt att göra. Jag har 5 stora grupparbeten som alla ska presenteras i november samt en individuell uppgift.

Jag har också fått mitt sluttenta schema. Mellan 8e och 15e december har jag 5 tentor:p en av dagarna har jag två tentor.

Efter 4 veckor med tentor utspridda under tiden är man rätt så mör. I eftermiddag ska jag njuta av lite eftertentalugn. Och ikväll ska vi till Bell Center och kolla på hockey igen, längtar!!

Sen är det väl bara att ta tag i alla arbeten, men det får vänta till imorgon:)

 
 
Ingen bild

Mamma

24 oktober 2013 18:31

Oj oj, vilket schema! Bra att du tar tillfällena i akt för lite återhämtning! Fortsätt med det, en stund varje dag❤.
För oss blir det Borås Arena ikväll -inte hockey såklart- men i alla fall lite fotboll.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av icanada - 21 februari 2014 17:32

Merci ā tous pour ce semestre fantastique! J'ai vraiment aimé Montréal, Canada et tous le monde que j'ai rencontré!!   Det blev en lång paus innan det nu är dags för sista inlägget på den här bloggen. Just nu känns Kanada och franskan relativt av...

Av icanada - 11 januari 2014 13:17

Igår landade jag i tid på Kastrup och tog mig med tåget över sundet till Lund. Jag ska stanna här över helgen, för jag har innebandymatch i Helsingborg på söndag :) Sedan åker jag till Borås och stannar där tills nästa helg!    Som alltid när man...

Av icanada - 9 januari 2014 23:17


Jag tänkte att jag tar det säkra kortet och tar en taxi till flygplatsen, för att inte riskera att metron krånglar eller att flygbussen inte går. Plus att jag ju hade rätt mycket grejer. Men när vi kommer upp med taxin på motorvägen är det världens k...

Av icanada - 9 januari 2014 19:08


Det här är en långsam förmiddag. Mitt plan ska lyfta 17.25 lokal tid (om det nu kommer att gå i tid), så det är verkligen en seg väntan. Enligt tabell ska jag landa på Kastrup imorgon fredag kl 10.50, men vi får väl se.   Det är väldigt blandade ...

Av icanada - 9 januari 2014 04:00


Så kom då äntligen det sista resultatet och det innebär att JAG HAR KLARAT ALLA MINA KURSER!!!!! Helt sjukt!!!   Efter de första dagarna av kurserna visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta. Där i början av september var föreläsningarna ...

Presentation


Jag heter Caroline Dimberg, är 24 år, kommer ursprungligen från Borås och läser till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi i Lund. Bloggen kommer att handla om mina intryck och upplevelser från min utbytestermin i Montreal under hösten 2013.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards