I CANada

Alla inlägg den 5 november 2013

Av icanada - 5 november 2013 05:27

Det känns som att oftast när det har med Ambassaden att göra så är det något lite segt. Något visum som måste fixas eller att man har blivit av med sitt pass eller liknande. Men i detta fallet så är det faktiskt bara något positivt. Imorgon sätter sig jag, Malin och 4 killar från Montreal i en hyrbil och åker till svenska ambassaden i Ottawa.


Varför? Jo, alla svenska utbytesstudenter i Kanada samt kanadensiska studenter som nyligen varit/ska på utbyte till Sverige är bjudna på middag av ambassaden :) Eller alla och alla, vi hörde om det från några svenskar från en annan skola här i Montreal som blivit inbjudna och då mailade vi och frågade om det gällde oss också, vilket det gjorde. Några jag känner som pluggar i Waterloo här i Kanada hade inte heller blivit inbjudna. Det går inte att ha koll på alla som pluggar här :P 


Oavsett ska det bli väldigt spännande att se vad det blir för typ av tillställning, det är iallafall läge att klä upp sig lite! Vi hörde från en kanadensisk kille som varit där förra året att några av svenskarna sagt att det var den bästa svenska maten dom hade ätit!! 

Presentation


Jag heter Caroline Dimberg, är 24 år, kommer ursprungligen från Borås och läser till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi i Lund. Bloggen kommer att handla om mina intryck och upplevelser från min utbytestermin i Montreal under hösten 2013.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards