I CANada

Alla inlägg den 10 november 2013

Av icanada - 10 november 2013 19:30

Okej, jag ska verkligen inte leka storbloggare för det är jag absoult inte. MEN jag har två grymma kanadensare som finns tillgängliga för att svara på frågor om Kanada, så jag tänkte köra varsin intervju med dom. Så om du har någon som helst fråga (stort eller smått, om poltik eller skolsystem, vad som helst) om Kanada så skriv det som en kommentar eller skicka till mig på nått annat sätt, så ska jag se till att ni får bra svar (och om ingen alls har någon fråga så har jag själv flera stycken ändå).


Den ena killen, Vincent, bor här i Montreal och läser också på Poly. Den andra killen, Farees, är från Toronto men pluggar i Ottawa. Så vi har alltså en i Quebec och en i Ontario, en fransktalande och en engelsktalande :) Både två har varit på utbyte i Lund. 


Här har ni möjlighet att få en bra bild av Kanada (inte bara genom mig som är wannabe kanadensare) och kanske deras syn på Sverige och andra länder, så kör på med frågor :D 

  

Foto: Malin Alsved :)


Presentation


Jag heter Caroline Dimberg, är 24 år, kommer ursprungligen från Borås och läser till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi i Lund. Bloggen kommer att handla om mina intryck och upplevelser från min utbytestermin i Montreal under hösten 2013.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards