I CANada

Alla inlägg den 12 november 2013

Av icanada - 12 november 2013 04:06

Den gick i pluggandets tecken. Under november har jag 5 stora grupparbeten (en i varje kurs) samt tre redovisningar, så det är en del att pilla med. Det tar också sin lilla tid att lyckas få ihop gruppträffar, att folk ska komma iallafall mindre än 20 min för sent osv. 


Men fredagskvällen spenderades på gymmet där det var Zumba party. I ett mörk rum samlades massa folk i färgglada kläder och på en liten scen stod 5 instruktörer i full discomundering och ledde dans i två timmar, riktigt kul! Dessutom vann jag ett linne i lotteriet som dom hade i pausen! 


På lördagen var jag och Malin tappra nog att ta oss till skolan och sitta och plugga, dock med svajande effektivitet. Vi drog sedan och körde skiten ur oss på gymmet och avslutade dagen med mat och öl hos Sophie :) Vi var även förbi en sväng på en förfest hos en svensk kille vi träffade i Ottawa. Dock hade vi med oss alla skolgrejer, datorer och träningsgrejer så utgången uteblev denna gång. 


I söndags hängde jag, Johan och Malin på café Chez Boris. Plastdunkar som lampskärmar i taket, världskartor fastklistrade på borden samt fantastiskt god mat är bra mycket roligare pluggmiljö än Poly en söndag.


Vi har påbörjat en lista på lustiga saker här borta. Den första punkten är att alla snyter sig HELA tiden. Folk går med en väska på ryggen och ett paket kleenex i handen. Det är trumpetfest varje föreläsning och just när läraren ska säga något viktigt så hörs alltid ett högt fräsande, är det inte från den ena så är det från den andra. Jo, visst det är väl trevligare att folk snyter sig i stället för att sitta och snörvla, men herregud hur förkylda kan människorna i ett land vara.


Vi har även samlat på oss uttryck kring pluggandet här:

"Det är som att vi smeker 50%-gränsen underifrån" (Det är olika i olika kurser men generellt ska man ha 50% av alla poängen för att bli godkänd i en kurs)

"Man får jobba med att släcka den närmsta elden. Även fast man ser en skogsbrand där borta så får man börja med att släcka ljusen i sitt eget hus."


Nu slocknar (hö hö) jag själv snart då jag just är hemkommen från ytterligare ett köttigt pass på gymmet med Malin!


Godnatt/Godmorgon


Ps Tack för alla frågor, har fått ihop ett gäng på olika håll! Om det finns fler nyfikna själar som har frågor om Kanada så har ni någon dag till på er innan jag skriver ihop ett formulär till Vincent och Farees :)  


Presentation


Jag heter Caroline Dimberg, är 24 år, kommer ursprungligen från Borås och läser till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi i Lund. Bloggen kommer att handla om mina intryck och upplevelser från min utbytestermin i Montreal under hösten 2013.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards