I CANada

Direktlänk till inlägg 2 november 2013

Halloween

Av icanada - 2 november 2013 18:09

Torsdagens halloweenfest.. Ja vad ska man säga. Förfesten började bra med målning och mojitos! Ett antal saker gjorde att festen tyvärr inte var så kul:


- Förväntningarna var ju rätt så skyhöga efter att man läst om hur högt tryck det var på att köpa biljett

- Vid ankomst ser vi en låååååång kö. Och det regnade. Och vi stod i kön i en timme trots att vi redan hade köpt biljetter. Med två paraplyn på fem pers. 

- Jo, det skulle ju vara fri bar. Och det var det ju. MEN dricksen var inte inkluderad, så alla var ju ändå tvungna att betala lite varje gång. (Något av det segaste här är att skatten inte är inräknad i priset. Så står det 5 dollar på prislappen så måste man också tänka "aha, jag måste plussa på 15% för skatten". Och så är det obligatorisk dricks på 15% på alla restauranger/barer..)

- Ett litet plus var att festen var i en teater, så det var en häftig miljö. Ett minus var att alla dräggade ner hela stället.

- Här i Kanada är det mer "Happy Halloween" och det handlar mer om att man ska vara utklädd än att man ska vara något läskigt. Dock innebär "att vara utklädd" allt som oftast för tjejer att "nu får jag ett tillfälle att ta på mig så liiite kläder som jag kan".. 

- Mitt på dansgolvet fanns en bur där två tjejer körde någon stippdans nästa nakna. Vad fyller det för funktion på en Halloweenfest för studenter? 

- Musiken var sjukt dålig och därav även dansgolvet

MEN jag var där i ett trevlig sällskap, så vi hade ju kul iallafall :)

       


I torsdagskväll var det fullt med folk ute på gatorna som gick och samlade godis. Här går barnen även till affärer och får godis :) Även föräldrarna som gick med barnen var utklädda och likaså dom som jobbade i affärerna. Det gillade jag skarp! 

 
 
Ingen bild

Mormor

3 november 2013 10:46

Av bilderna att döma serni inte utsatt ha haft alltför tråkigt. Tvärtom! Vilka häftiga kläder!fidb

 
Gabbi

Gabbi

7 november 2013 12:27

Haha, förstår vad du menar med minimala klädkoder på klubbscenerna. Jag, Louise och Carro var på en klubb i Como där dansöserna (utklädda till porrigaste versionerna av Alice i underlandet) där tjejerna mer än gärna stod i split/spagat mot publiken i sina minikjolar. Och de var hur nöjda som helst, haha.

Positivt i Italien är dock att all dricks och skatt är inkluderat i priserna, så förutom de fina restaurangerna så förväntar sig ingen dricks :)

Älskar din outfit, slår alla Alices där ute! Stor kram!

http://www.comolicious.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av icanada - 21 februari 2014 17:32

Merci ā tous pour ce semestre fantastique! J'ai vraiment aimé Montréal, Canada et tous le monde que j'ai rencontré!!   Det blev en lång paus innan det nu är dags för sista inlägget på den här bloggen. Just nu känns Kanada och franskan relativt av...

Av icanada - 11 januari 2014 13:17

Igår landade jag i tid på Kastrup och tog mig med tåget över sundet till Lund. Jag ska stanna här över helgen, för jag har innebandymatch i Helsingborg på söndag :) Sedan åker jag till Borås och stannar där tills nästa helg!    Som alltid när man...

Av icanada - 9 januari 2014 23:17


Jag tänkte att jag tar det säkra kortet och tar en taxi till flygplatsen, för att inte riskera att metron krånglar eller att flygbussen inte går. Plus att jag ju hade rätt mycket grejer. Men när vi kommer upp med taxin på motorvägen är det världens k...

Av icanada - 9 januari 2014 19:08


Det här är en långsam förmiddag. Mitt plan ska lyfta 17.25 lokal tid (om det nu kommer att gå i tid), så det är verkligen en seg väntan. Enligt tabell ska jag landa på Kastrup imorgon fredag kl 10.50, men vi får väl se.   Det är väldigt blandade ...

Av icanada - 9 januari 2014 04:00


Så kom då äntligen det sista resultatet och det innebär att JAG HAR KLARAT ALLA MINA KURSER!!!!! Helt sjukt!!!   Efter de första dagarna av kurserna visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta. Där i början av september var föreläsningarna ...

Presentation


Jag heter Caroline Dimberg, är 24 år, kommer ursprungligen från Borås och läser till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi i Lund. Bloggen kommer att handla om mina intryck och upplevelser från min utbytestermin i Montreal under hösten 2013.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards