I CANada

Direktlänk till inlägg 8 november 2013

Decemberbesök!!!

Av icanada - 8 november 2013 02:51

Åh jag är superglad! Mitt i all pluggdepp så har vissa personers flygbiljettköp gjort mig väldigt glad. 


Först kommer pappa att åka till Vancouver den 13/12. Efter att jag har haft min sista tenta den 15/12 så åker även jag till Vancouver :D Jag har hört att det ska vara en fantastiskt vacker stad, så jag är grymt taggad. Jag och pappa åker sedan till Montreal den 20/12.


Som om inte det vore nog så kommer mamma och min syster till Montreal den 22/12 och stannar här tills den 2/1, så det blir både över jul och nyår :) Pappa åker sedan hem den 26/12, men ersätts av Frida som kommer hit till Montreal den 25/12 och stannar till 6/1! Häng med på det där besöksschemat om ni kan ;) 


Jag är så himla glad att alla besöken blir av, det är så lätt att prata om det men svårare att få ihop! Det blir lite annorlunda upplägg när man har skiljda föräldrar men jag är väldigt glad att jag faktiskt kommer att få fira jul med hela min familj. Jag är också tacksam för att en av mina bästa vänner (ja, nästan som en andra syster) vill hänga med och resa lite tillsammans med min familj! 


Det kommer faktiskt kännas lite konstigt att visa upp ens lilla "bebis" Montreal för sina närmsta, men det ska bli otroligt kul! Lite drygt en månads pluggköttande nu innan det är dags för Vancouver! Fast ändå vill man inte att tiden ska gå för fort för det innebär ju också att änvetyret börjar närma sig sitt slut... 

 
 
Ingen bild

Pappa

8 november 2013 06:15

Ja det ska bli.fantastiskt roligt att komma till Kanada o hälsa på dig! Som du säger brukar det annars vara mycket snack, men denna gång har vi löst det!!
Vancouver lär vara världens vackraste stad så jag ser verkligen fram att besöka den. Man hopps ju också att få se bla bröderna Sedin, men vi får se om det går...! Det viktiga är ju att få träffa dig Carro!!! Du har ju också lyckats förmedla ditt fantastiska äventyr med din blogg.0 både det roliga o det som varit tufft. Jag är förstås otroligt stolt över din bedrift så här långt!!! Puss o kram från pappa! (Jag längtar till att få krama dig på riktigt!!!)

 
Ingen bild

Fia

9 november 2013 15:43

Ska bli grymt kul att få en personlig guide som kan visa alla smultronställen! ;))) längtar tills vi ses! <3

 
Ingen bild

Frida

10 november 2013 18:36

Åh, det ska verkligen bli helt grymt att träffa dig Carro! Och precis som du skriver, så skönt att det blir av! <3

 
Ingen bild

olivia

10 november 2013 21:45

Vad underbart med så mycket besök, speciellt över jul! Hade åxå velat hälsa på men får följa ditt äventyr genom bloggen istället! men tiden går så sjukt fort att vi ses snart!:) njut ordentligt!!!! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av icanada - 21 februari 2014 17:32

Merci ā tous pour ce semestre fantastique! J'ai vraiment aimé Montréal, Canada et tous le monde que j'ai rencontré!!   Det blev en lång paus innan det nu är dags för sista inlägget på den här bloggen. Just nu känns Kanada och franskan relativt av...

Av icanada - 11 januari 2014 13:17

Igår landade jag i tid på Kastrup och tog mig med tåget över sundet till Lund. Jag ska stanna här över helgen, för jag har innebandymatch i Helsingborg på söndag :) Sedan åker jag till Borås och stannar där tills nästa helg!    Som alltid när man...

Av icanada - 9 januari 2014 23:17


Jag tänkte att jag tar det säkra kortet och tar en taxi till flygplatsen, för att inte riskera att metron krånglar eller att flygbussen inte går. Plus att jag ju hade rätt mycket grejer. Men när vi kommer upp med taxin på motorvägen är det världens k...

Av icanada - 9 januari 2014 19:08


Det här är en långsam förmiddag. Mitt plan ska lyfta 17.25 lokal tid (om det nu kommer att gå i tid), så det är verkligen en seg väntan. Enligt tabell ska jag landa på Kastrup imorgon fredag kl 10.50, men vi får väl se.   Det är väldigt blandade ...

Av icanada - 9 januari 2014 04:00


Så kom då äntligen det sista resultatet och det innebär att JAG HAR KLARAT ALLA MINA KURSER!!!!! Helt sjukt!!!   Efter de första dagarna av kurserna visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta. Där i början av september var föreläsningarna ...

Presentation


Jag heter Caroline Dimberg, är 24 år, kommer ursprungligen från Borås och läser till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi i Lund. Bloggen kommer att handla om mina intryck och upplevelser från min utbytestermin i Montreal under hösten 2013.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards