I CANada

Direktlänk till inlägg 28 november 2013

Ett grupparbete kvar

Av icanada - 28 november 2013 04:39

Positiva saker från dagen:

  • Vi har ääääntligen lämnat in arbetet med den gruppen som gick mig på nerverna. Jag orkar inte ens gå in på allt som varit segt, kan bara säga att det är såå gött att det är inlämnat. Det är inget fel på personerna som sådana i gruppen, dom är trevliga. Men: framförhållning? kommunikation? 
  • Jag har bara ett grupparbete, och endast EN föreläsning, kvar här i Kanada (ja, förutom alla sluttentor då). Visst man pratar om saker som är overkliga hit och dit, men jag kan verkligen inte fatta att det väldigt snart har gått en hel termin. 
  • Till grupparbetet som ska in på fredag så har jag hela tiden trott att vi måste skriva 25 sidor (det står inte i uppgiftsbeskrivningen hur långt det ska vara, utan folk har sagt att läraren har sagt det) och känt mig lite stressad över det. MEN tydligen är det MAX 25 sidor, och det finns ingen minimigräns. Så så länge vi känner oss nöjda med det vi skriver så kan vi i princip känna oss klara när vi vill. 
  • Jag kommer att vara till språklig användning!! YES. Det är nämligen så att sammanfattningen till arbetet ska skrivas både på franska och engelska. Och i gruppen är vi tre fransmän och en colombian och ingen utav dom är enligt egen utsago särskilt duktiga på engelska. Jag är ju däremot eld och lågor över att få skriva på något annat språk än franska. Sammanfattningen är ju en otroligt liten del av arbetet, men det ska bli helt underbart att skriva något som ingen kan/behöver korrigera :) Man måste glädjas över det lilla ;)
  • Jag har hittat en fransman som inte är yngre än mig!! Som jag tidigare har nämnt så är ju majoriteten av alla bytisar här 19-21 år. Men idag satt jag bredvid en kille i min kurs och han var, hör och häpna, också 24 år!! 
  • Ikväll var vi ett gäng svenskar som var och såg Buffalo Sabres - Canadiens på en bar. Efter vinst med 3-1 blev det jubel i publiken. Bartendrar dansade på baren och hällde sprit runt sig som folk gladeligen drack.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av icanada - 21 februari 2014 17:32

Merci ā tous pour ce semestre fantastique! J'ai vraiment aimé Montréal, Canada et tous le monde que j'ai rencontré!!   Det blev en lång paus innan det nu är dags för sista inlägget på den här bloggen. Just nu känns Kanada och franskan relativt av...

Av icanada - 11 januari 2014 13:17

Igår landade jag i tid på Kastrup och tog mig med tåget över sundet till Lund. Jag ska stanna här över helgen, för jag har innebandymatch i Helsingborg på söndag :) Sedan åker jag till Borås och stannar där tills nästa helg!    Som alltid när man...

Av icanada - 9 januari 2014 23:17


Jag tänkte att jag tar det säkra kortet och tar en taxi till flygplatsen, för att inte riskera att metron krånglar eller att flygbussen inte går. Plus att jag ju hade rätt mycket grejer. Men när vi kommer upp med taxin på motorvägen är det världens k...

Av icanada - 9 januari 2014 19:08


Det här är en långsam förmiddag. Mitt plan ska lyfta 17.25 lokal tid (om det nu kommer att gå i tid), så det är verkligen en seg väntan. Enligt tabell ska jag landa på Kastrup imorgon fredag kl 10.50, men vi får väl se.   Det är väldigt blandade ...

Av icanada - 9 januari 2014 04:00


Så kom då äntligen det sista resultatet och det innebär att JAG HAR KLARAT ALLA MINA KURSER!!!!! Helt sjukt!!!   Efter de första dagarna av kurserna visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta. Där i början av september var föreläsningarna ...

Presentation


Jag heter Caroline Dimberg, är 24 år, kommer ursprungligen från Borås och läser till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi i Lund. Bloggen kommer att handla om mina intryck och upplevelser från min utbytestermin i Montreal under hösten 2013.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards