I CANada

Alla inlägg den 5 december 2013

Av icanada - 5 december 2013 05:00

Tentaplugget lunkar på. Man tar sin plats i bibblan på morgonen. Sedan går allt man gör lite för långsamt och man slits hela tiden mellan vilket av alla fem ämnena som man borde prioritera. Pauserna tenderar att bli lite långa (speciellt när man håller på att planera för en svensk julfika för bytisar och kanadensare som vi ska ha hos Malin på fredag), och att gå på toa är kul för då får man ta en paus. Men som Sara så klokt sa när vi skypade för någon dag sedan: det är faktiskt vardagslunken som man också kommer att minnas och sakna senare. Så jag försöker ändå att njuta av tentaplugget :) 


Vid 19.30 idag bestämde jag och Ella oss för att stänga böckerna för dagen och åkte ner till Gamla stan för att äta. Det finns supermysiga restauranger där och vi hittade ett ställe med jättegod mat och livemusik! 


OCH, igår bokade jag och Frida vår lilla resa till New York!! Vi åker dit i ett par dagar efter nyår :D

Det blir ett kärt återseende!

 


Presentation


Jag heter Caroline Dimberg, är 24 år, kommer ursprungligen från Borås och läser till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi i Lund. Bloggen kommer att handla om mina intryck och upplevelser från min utbytestermin i Montreal under hösten 2013.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards