I CANada

Alla inlägg den 28 december 2013

Av icanada - 28 december 2013 03:29

Imorgon åker Malin med sin familj för att åka skidor utanför Calgary och sedan åker jag till New York och vi åker inte till Sverige samtidigt, så nästa gång vi är på samma plats (i Lund) är den 27 januari. Det är om en hel månad!! Hur ska jag klara mig i Montreal utan min quebeckiska fru och bästa vän? Vi började resan utan att känna varandra alls, men dagarna vi inte har setts under dessa fyra månader kan räknas på en hand. 

 

Jag är så oerhört glad att det var just DIG som jag träffade på den där utbytesinformationen i Lund i våras. Tack bästa, tokigaste, roligaste, snällaste Malin för denna underbara tid i Montreal! Lundavåren kommer bli extra rolig med dig :) Vi ses snart, jag kommer att sakna dig under denna månaden!!


Och i Lund kan vi använda dessa tröjor som jag fick i julklapp av dig, SUBBAN ELLER?

 


Av icanada - 28 december 2013 03:13

Nu har pappa åkt hem till Sverige, men istället har Frida kommit hit :) Att jag har gäster här har gjort att jag har blivit turist i Montreal på nytt! Här följer ett bildregn från de senaste dagarna.

Sjuk hets på Boxing day. Efter 10 sekunder inne på Urban Outfitters så vände vi och flydde hem.

Idag hann jag med lite pulkaåkning med Malin, Manon, Vincent och Miguel:) det var gnistrande snö och lagom kallt.

Det är alltid så strukturerat i Kanada med massa vakter. Vid pulkabacken fanns vakter vid varje nedfart..

Dessutom hittade vi till den bästa utsikten över hela Montreal, en terass uppe på berget Mont Royal! Vi fick se en fin solnedgång.

På väg ner för trappan från berget använde vi olika metoder för att ta oss ner. Mamma la sig ner och försökte glida..

 

[Bild]

Presentation


Jag heter Caroline Dimberg, är 24 år, kommer ursprungligen från Borås och läser till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi i Lund. Bloggen kommer att handla om mina intryck och upplevelser från min utbytestermin i Montreal under hösten 2013.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards