I CANada

Alla inlägg den 13 december 2013

Av icanada - 13 december 2013 23:27

Efter min fjärde tenta av fem igår kändes det som att det var dags att lämna Polys varma vrår, där man spenderat ett antal timmar den senaste tiden, och istället ta sig ut i den rådande kylan (-16 grader typ). Så vi var ett gäng som gick upp på Mont Royal (berget som ligger mitt i Montreal) och åkte skridskor på en isbana :) Det var ett tag sedan jag stod på ett par skridskor, men efter ett tag gick det bra att åka både framåt och bakåt och tillslut gick det även att stanna ;) 

 


Jag antar att det är många av er som har sett klippet från WestJet (Om inte: http://www.youtube.com/watch?v=zIEIvi2MuEk) där alla passagerar i ett plan mellan Toronto och Calgary får berätta för en tomte vad de önskar sig i julklapp. När de sedan landar överraskas dom av att deras önskningar kommer inrullande på bagagebandet. Ja, gråtvarning! Grejen är att jag ska flyga med WestJet till Vancouver på söndag, så jag hoppas att deras julkreativitet fortfarande flödar ;)

Presentation


Jag heter Caroline Dimberg, är 24 år, kommer ursprungligen från Borås och läser till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi i Lund. Bloggen kommer att handla om mina intryck och upplevelser från min utbytestermin i Montreal under hösten 2013.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards