I CANada

Alla inlägg den 6 december 2013

Av icanada - 6 december 2013 07:30

Jag startar dagen med choklad från min chokladkalender. Här är det inte massa tomtar och idylliska bilder på kalendrarna utan här är det ju såklart NHL som gäller.

 

Och det är inga 24 dagar som gäller, utan 32. Det är perfekt, då har man en bit choklad när man är bakis den 1 januari ;) Decemberdagarna avslutas sedan med julkalendern (yes, SVT-play funkar)! 


Efter dagens gympass så gav jag mig på ett andra försök att göra knäck. Det gick faktiskt bra. Tricket är inte att stå och röra i en gryta i 40 min utan att blanda ihop allt och köra i micron i 7,5 minuter, då blev det perfekt! Dessa ska bjudas på imorgon när vi fyller Malins lägenhet med våra vänner ā la svenskt julfika :) 


Av icanada - 6 december 2013 05:06

För ett tag sedan blev jag tillfrågad av Borås Tidning om att bli intervjuad om min utbytestermin - självklart ville jag det! Så en måndag för några veckor sedan klev jag upp tidigt och blev upppringd av en trevlig reporter. Dock höll jag tyst om det, så ingen hemma i Borås visste någonting om intervjun. Jag tänkte att det var kul om de fick upptäcka det en morgon i tidningen. Och idag var den morgonen :) 


Jag vill bara passa på att tacka för all fin respons som jag har fått på artikeln, både från vänner via sms och på nätet men också hälsningar från föräldrars kompisar och kollegor m fl. Dessutom gladde det mig väldigt mycket att min fransklärare från högstadiet hade sett artikeln och lämnat en kommentar här på bloggen samt mina kollegor från i somras på Ericsson :) Så tack! 


För er som inte är boråsare, eller helt enkelt inte läser Borås Tidning, så såg intervjun ut såhär (den finns tyvärr inte i någon elektronisk upplaga):

   

Jag tycker att det går att läsa, men jag vet ju också vad den handlar om ;) Så säg gärna till om det inte syns alls, så får jag be någon att skicka tydligare bilder :)

Presentation


Jag heter Caroline Dimberg, är 24 år, kommer ursprungligen från Borås och läser till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi i Lund. Bloggen kommer att handla om mina intryck och upplevelser från min utbytestermin i Montreal under hösten 2013.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards