I CANada

Alla inlägg den 21 december 2013

Av icanada - 21 december 2013 17:44

Ja, när jag landade i Montreal igår kändes det faktiskt lite som att jag kom hem. Jag saknade faktiskt Montreal och franska när jag var iväg, även om Vancouver också var en fantastisk stad! 


Dock var det ett jäkla kämpande för att flyga från Vancouver till Montreal, med mellanlandning i Toronto. Allt var försenat på grund av vädret. Vi missade därför vårt anslutande flyg i Toronto. När vi med ett nytt plan efter många om och men landade i Montreal fick vi vänta 1 timma (!) på marken för att ens komma in till gaten.. Sedan skulle 7 flygplans väskor upp på samma bagageband. Allt som allt reste vi i 14 timmar, ungefär det dubbla från vad det skulle ha varit. Jag satt som på nålar hela tiden efter som jag skulle iväg på kvällen på en sista fest med gänget. Vi skulle landat innan 17, men kom inte ifrån flygplatsen förrän efter 21. Så jag missade hela förfesten, men mötte upp dom andra för dans på klubben :) 


Nu hoppas jag bara att planen ska gå bra imorn, när mamma och Fia samt Malins familj flyger hit. Det väntas nämligen typ 30 cm snö och vind på 9 m/s.. 


Just det, dom avslutande två dagarna i Vancouver tänkte jag också berätta om (en av dom spenderades i Seattle), men det får bli lite senare när jag har lagt in bilderna :)

Presentation


Jag heter Caroline Dimberg, är 24 år, kommer ursprungligen från Borås och läser till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi i Lund. Bloggen kommer att handla om mina intryck och upplevelser från min utbytestermin i Montreal under hösten 2013.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards