I CANada

Direktlänk till inlägg 15 december 2013

C'est fini!!!

Av icanada - 15 december 2013 19:39

Jag har skrivit min SISTA tenta. Det innebär en massa olika saker: jullov, sista grejen på franska är gjord, min tid som bytis är slut och andra delen av mitt äventyr här borta i väst börjar mm! Det är sjukt många olika känslor som flyger runt i min kropp: lättnad, vemod, lycka, stolhet, glädje, ledsamhet, eufori mm. Så ja, ni kan ju förstå att det här blir ett väldigt spretigt inlägg. 


Jo, jag hade ju skrivit min sista tenta. Dock var det en viss kamp för att komma fram till den, för inatt har det kommit en MASSA snö!! 

   

Lite kämpigt för dom som var tvungna att skotta fram sina bilar..

 

Eftersom jag visste om att det skulle komma så klev jag upp i ottan för att hinna i tid till tentan som började 9.30 Ibland bestämmer sig metron för att få tekniska fel så den är inte alltid att lita på, speciellt inte på helger. Så jag hade bestämt mig för att ta bussen. Men den dök då inte upp, antaligen pga snön. Så mitt enda alternativ var att hoppas på att metron ville funka idag. Och det ville den, så jag kom fram i tid. Däremot hade nog andra det ännu mer kämpigt att ta sig dit, för en kvart före tentatid sprakar det till i skolans högtalarsystem och en man med lika bred quebeckisk dialekt som Mount Everest är högt berättade att alla morgonens tentor hade skjutits fram till att börja kl 10. När vi äntligen fick kom in i salen och öppna tentorna möttes jag av svåra uppgifter och krånglia formuleringar. MEN tillslut fick jag lämna salen och kunde förklara den här terminen avslutad. 


När jag traskade ut från tentasalen lite lätt rörd med vattniga ögon så hörde jag en låt på avstånd: We are the champions (ja, det är faktiskt sant). Bättre låt hade jag nog inte kunnat höra just då. Och jag kände mig fan som det, som en champion som hade tagit sig igenom den här monstruösa terminen!! Sen får vi väl se hur det går med alla resultat. 


Ikväll ska jag åka till Vancouver och möta upp pappa som kom dit i fredags :) Jag hoppas bara att allt ska gå bra nu när det har kommit så mycket snö. Fantastiskt att första gången som jag ska flyga utan sällskap så är det snökaos. Jag kommer sakna Brincken, Lollo, Malin och alla andra som älskar att flyga. Jag älskar att flyga med folk som älskar att flyga. Dessutom har jag bara en halvtimmas (!) byte i Calgary. Hm, vi får se om jag kommer fram till Vancouver idag... 


Ps Även om terminen är slut så hänger bloggen iallafall med tills jag är på svensk mark igen :)


Ps 2. Tack Brincken för julkortet, det tog sig fram trots all snö :) 

 
 
Ingen bild

cissi

15 december 2013 21:27

Vad skönt med jullov! Och vad glad jag blir att bloggen fortsätter ett tag till :)

 
Ingen bild

Mamma

15 december 2013 23:41

You are the champion! Grattis till en fantastiskt genomförd termin! Underbart att få börja det välförtjänta jullovet i Vancouver 🌸. Önskar dig några fina dagar där. Och snart är det dags att påbörja nedräkningen till vår ankomst, ganska exakt om en vecka. Yiippiiee🎉
En stor kram från mamma

 
Ingen bild

Pappa

16 december 2013 08:29

ÄNTLIGEN!!! Grattis till ett fantastiskt Sisyfosarbete!!!
Sitter just nu o väntar på dig på Vancouvers flygplats o ja, mycket riktigt är planet kraftigt försenat, men det gör ju inget när man väntat så länge att få krama dig!
Vi ses om en stund o sen ska vi utforska Vancouver!!! Välkommen hit!!!

 
Ingen bild

Mormor

16 december 2013 14:47

STORT GRATTIS MON AMI. Fast vi visste ju redan att det skulle gå vägen även om du fick kämpa ibland med både snöhinder o annat.Hörde ryktesvägen att du tagit dig till Vancouver o övervunnit alla hinder även på vägen dit. Nu önskar jag dig o din käre fader en riktigt angenäm vecka? där o en lycklig återkomst till Montreal där mor o syster möter upp. Tomtekraamar på er alla. Simma lugnt!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av icanada - 21 februari 2014 17:32

Merci ā tous pour ce semestre fantastique! J'ai vraiment aimé Montréal, Canada et tous le monde que j'ai rencontré!!   Det blev en lång paus innan det nu är dags för sista inlägget på den här bloggen. Just nu känns Kanada och franskan relativt av...

Av icanada - 11 januari 2014 13:17

Igår landade jag i tid på Kastrup och tog mig med tåget över sundet till Lund. Jag ska stanna här över helgen, för jag har innebandymatch i Helsingborg på söndag :) Sedan åker jag till Borås och stannar där tills nästa helg!    Som alltid när man...

Av icanada - 9 januari 2014 23:17


Jag tänkte att jag tar det säkra kortet och tar en taxi till flygplatsen, för att inte riskera att metron krånglar eller att flygbussen inte går. Plus att jag ju hade rätt mycket grejer. Men när vi kommer upp med taxin på motorvägen är det världens k...

Av icanada - 9 januari 2014 19:08


Det här är en långsam förmiddag. Mitt plan ska lyfta 17.25 lokal tid (om det nu kommer att gå i tid), så det är verkligen en seg väntan. Enligt tabell ska jag landa på Kastrup imorgon fredag kl 10.50, men vi får väl se.   Det är väldigt blandade ...

Av icanada - 9 januari 2014 04:00


Så kom då äntligen det sista resultatet och det innebär att JAG HAR KLARAT ALLA MINA KURSER!!!!! Helt sjukt!!!   Efter de första dagarna av kurserna visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta. Där i början av september var föreläsningarna ...

Presentation


Jag heter Caroline Dimberg, är 24 år, kommer ursprungligen från Borås och läser till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi i Lund. Bloggen kommer att handla om mina intryck och upplevelser från min utbytestermin i Montreal under hösten 2013.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards