I CANada

Alla inlägg den 2 september 2013

Av icanada - 2 september 2013 22:07

Idag är det Labour day och därmed helgdag i Kanada! Det har varit en lugn dag för min del. Efter La Ronde igår så var vi ute på en bar och dansade (till dålig musik tyvärr, men det var kul ändå). Innan dess var jag och Malin hemma hos Miguel och stöttade honom när han för första gången (!) i sitt liv skulle koka pasta.


Idag har jag passat på att prata lite med mamma och pappa på Viber samt Oskar på Skype :) I övrigt har jag strosat runt på upptäcksfärd i kvarteret där jag bor. Jag hittade bland annat det här Bagelstället där jag köpte lunch






Bild från igår på väg hem (La Ronde ligger på ön Sainte Helène)




Ikväll ska jag, Malin och Philip hem till Miguel och laga mat! Vi ska planera för en trip till Toronto :D

Presentation


Jag heter Caroline Dimberg, är 24 år, kommer ursprungligen från Borås och läser till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi i Lund. Bloggen kommer att handla om mina intryck och upplevelser från min utbytestermin i Montreal under hösten 2013.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24 25 26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards