I CANada

Alla inlägg den 22 september 2013

Av icanada - 22 september 2013 16:18

Igår var det dags att sätta sig i den klassiskt gula skolbussen och åka ut på äppelutflykt! Idag sitter jag hemma, 5 kg äpplen rikare :) 


 


   


På vägen ut såg man mängder av fält med äppelträd. Då mindes jag mina korta sejour som mandarinplockare på dom australiensiska fälten! Vad tror ni Lollo, Olivia och Elin, är det här äppelfältens motsvarighet till Joen? ;)

 

Vi hittade även lite djur som vi klappade tillsammans med barnen ;)


 

Vi åt spännande mat, det här heter Miche aux pommes. Bröd fyllt med äpple och så ost på toppen som här värmdes i en vedugn!

 

 


Jag testade en mycket god våffla med äppelkompott

 

Efter några härliga regnskurar var dags för tävling. Dom två som snabbast kunde ta sig igenom en labyrint i ett majsfält med varsin fot ihopbunden. Jag var i lag med fransyskan Sophie.

 

 


Vi vann för vi var dom enda som hade ett helt snöre när vi kom i mål :)


På vägen hem stannade vi till på ett ostställe. Det stillade många fransmäns craving efter ost (och även svenskars). 

 

Det blev en svensk touch på bussresan hem då Malin överraskande tog fram två kexchocklad som hon hittat en i butik som även säljer knäckebröd, senap mm :) 

 



Kvällen spenderades hemma hos Sophie, Quentin och Blaise (som alla var med på utflykten) där vi lagade paj av våra äpplen! Dessutom gjorde vi egen vaniljsås! Sedan blev det även lite beerpong :)

   

Presentation


Jag heter Caroline Dimberg, är 24 år, kommer ursprungligen från Borås och läser till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi i Lund. Bloggen kommer att handla om mina intryck och upplevelser från min utbytestermin i Montreal under hösten 2013.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24 25 26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards