I CANada

Alla inlägg den 12 september 2013

Av icanada - 12 september 2013 03:31

Man tror att man någon gång har fixat klart allt som ska fixas, men det tycks aldrig ta slut. Både en och fem gånger har jag tänkt att "nu är väl allt administrativt fixat så att jag helt kan fokusera på att plugga när jag är i skolan", men ack så fel jag har haft. När man ska förklara för någon vad det är man fixar med så är det inte alltid så lätt, för när man börjar tänka efter så vet man knappt själv vad det är som tar sån tid. Men det kan t ex vara: att kolla upp vilka kurser jag ska läsa när jag kommer tillbaka till Lund och skicka det till LTH, få ett papper påskrivet som ska skickas till LTH, köpa kurslitteratur, skriva ut papper i alla 6 kurser, fixa studentkort på Poly, fixa metrokort via Poly, fylla i papper som ska lämnas in till Poly, ringa angående försäkring här i Kanada, söka efter kurser (som tur är så är det perioden över nu) mm. Jag skulle helt enkelt behöva ha en assistent ;) 


På tal om att skriva ut papper i skolan. Ibland när man tryckt på "skriva ut" och går till skrivaren så märker man att en orange lampa blinkar. Slut på papper. I vanliga fall (på LTH iallafall) så är det bara att fylla på med lite papper som ligger vid sidan om. Här är processen NÅGOT med omfattande. Först går man till en bibliotekarie och meddelar att papprena är slut. Hon i sin tur ska ringa på någon typ datatekniker som har hand om skrivarna. Sen ska ju den där personen dyka upp också. Om/när den väl gör det så har man ju för längesedan varit tvungen att springa iväg för att "fixa" något annat ;)


Just det, nu har jag ett någorlunda fungerande schema med bara en krock i veckan. Jag läser nu följande kurser:

  • Travail en équipe
  • Gestion de projets technologiques
  • Amélioration continue
  • Gestion de la R-D et de l'innovation
  • Technologie de la concurrence internationale
  • Sociologie de la technologie

---------------------------------------------------

Idag har jag köpt biljett till en Western festival som är på lördag! Resan dit anordnas av en organisation på skolan som fixar resor för utbytesstudenter. Jag är verkligen en tvättäkta bytis nu :) 

---------------------------------------------------

Posten hit till Kanada går fort! Idag när jag kom hem hade ett paket landat i brevlådan. Det innehöll ett lexikon som kommer vara välbehövligt på tentorna (jag har ju ett i telefonen också, men den kan jag ju inte ha på tentan) som pappa skickade ifrån Sverige i fredags, och det kom alltså fram idag onsdag! 

---------------------------------------------------

Nu ska jag sätta tänderna i en av alla tusentals artiklar som ska läsas!


Ps. Vad glad jag blev för alla kommentarer på förra inlägget, fortsätt gärna med det :) I statistiken kan jag faktiskt se att jag har några fler läsare än mina flitigt kommenterande föräldrar (som såklart uppskattas) ;)


Presentation


Jag heter Caroline Dimberg, är 24 år, kommer ursprungligen från Borås och läser till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi i Lund. Bloggen kommer att handla om mina intryck och upplevelser från min utbytestermin i Montreal under hösten 2013.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24 25 26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards