I CANada

Alla inlägg den 16 september 2013

Av icanada - 16 september 2013 05:41

Morgonen började med att jag skypade med Sara och sedan pappa, mycket trevligt:) Efter det åkte jag, Manon och Malin till utställningen World Press Photo som är i Montreal just nu. Det är en fotoutställning som "turnernar" runt i världen och som visar foton som tagits under året. Det finns både bilder av mer repotageliknande karaktär och sådana som är tagna vid de stora händelserna i världen under de senaste året. Bilderna som visas upp har alla fått pris inom olika kategorier (tror jag). Det var fantastiska bilder rent fotografiskt, men många var tuffa att se på eftersom de var väldigt gripande. Det var t ex många bilder från Syrien. Många bilder hade fångat ögonblicken då någon precis förlorat en familjemedlem, fruktansvärt! Som avbrott i det tragiska fanns en del otroliga naturbild och även en del sport. T ex fanns en bild på svenska damlandslaget i handboll från OS 2012:) 


Den totala vinnaren av World Press Photo var faktiskt en svensk (Paul Hansen) som tagit en bild för Dagens Nyheter (som man kan se här http://www.worldpressphoto.org/content/swedish-photographer-paul-hansen-wins-premier-photo-contest-award). 


Efteråt gick vi och drack varm choklad!

 


Jag och Malin vandrade sedan vidare mot något som kallas för Tam-tam. Det kanske bäst beskrivs genom att säga att det är hippies som varje söndag går loss på trummor och annat som ger ljud ifrån sig. Folk hänger där och dansar, kastar frisbee, spelar fotboll och gör akrobatiska konster, you name it ( och en och annan röker cigaretter med annat innehåll än vanlig tobak..). Det var lustig blandning av fantastiska orginal.


    


Alla kunde vara med och bidra med ljud..

 



Kvällen avslutades sedan med middag hemma hos mig tillsammans med Malin, Malins kompis Rebecka som jobbar här i Montreal och Erik (som är från Chalmers och också läser på Poly nu), .  

 


Innan vi skiljdes åt konstaterade jag och Malin att vi har ätit middag ihop de senaste fyra kvällarna (om än även med andra människor). Man kan aldrig få för mycket sällskap :)

Presentation


Jag heter Caroline Dimberg, är 24 år, kommer ursprungligen från Borås och läser till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi i Lund. Bloggen kommer att handla om mina intryck och upplevelser från min utbytestermin i Montreal under hösten 2013.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24 25 26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards