I CANada

Direktlänk till inlägg 26 september 2013

20-årsdagar och lite nostalgi

Av icanada - 26 september 2013 16:01

Igår fyllde fransyskan Coralie 20 år och vi var ett gäng som var ute och åt och firade henne :) Shit det var längesen man fyllde 20 år, man känner sig gammal här ibland. Pratade med en fransk kille igår som tog sin bac (typ studenten) när han var 16 år. Dels fyller han sent på året, dels hoppade han över ett år och dels så slutar fransmännen ett år tidigare än oss, men ÄNDÅ! Så nu är han 19 år...


Här är födelsedagsbarnet iallafall

 


   


Jag blir lite nostalgisk över 20-årsdagar. För oss i Borås har 20-årsdagar inneburit överraskningar. 


Tex kidnappade vi Frida på hennes 20-årsdag och hade spa för henne

   

När Lollo fyllde 20 år så fick hon uppdrag som slutatade med att hon skulle laga mat till oss alla (för att hon inte själv tyckte att hon kunde laga mat). Dock kan ju tilläggas att hon hade nyopererat knä, så uppdragen var väl inte så genomtänkta egentligen :P 

 


När jag själv precis hade fyllt 20 år startade jag och Malle vårt företag med Tacovagnen och under sommaren 2009 turnerade vi runt på svenska musik- och stadsfestivaler och sålde tacos.

   

 

Våra tröjor blev väldigt populära, så på sista fesivalen sålde vi två stycken.

 


Nog för påhitten på 20-årsdagar, men överraskningar på 18-årsdagarna var nog snäppet mer uppstyrda. Här fyller Sara 18 år

   


Slut på nostalgi för det här inlägget ;)



Just det, jag kan tillägga att Malin och jag vann bildtävlingen, så nu har vi en flaska rom att kalasa på ikväll på festen ;)


 
 
Ingen bild

Pappa

26 september 2013 21:15

Vann ni m bilderna som di visat på bloggen el var det nån annan bild?! Dom var grymma!!!

icanada

27 september 2013 00:00

Ja, med den och en till vann vi :)

 
Ingen bild

Mamma

26 september 2013 23:14

Måste ju bara säga att 3-4 år hit eller dit spelar mindre och mindre roll ju äldre man blir!
Bara njut av alla trevliga människor - åldern spelar egentligen inte så stor roll!
Puss, puss 😍😍

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av icanada - 21 februari 2014 17:32

Merci ā tous pour ce semestre fantastique! J'ai vraiment aimé Montréal, Canada et tous le monde que j'ai rencontré!!   Det blev en lång paus innan det nu är dags för sista inlägget på den här bloggen. Just nu känns Kanada och franskan relativt av...

Av icanada - 11 januari 2014 13:17

Igår landade jag i tid på Kastrup och tog mig med tåget över sundet till Lund. Jag ska stanna här över helgen, för jag har innebandymatch i Helsingborg på söndag :) Sedan åker jag till Borås och stannar där tills nästa helg!    Som alltid när man...

Av icanada - 9 januari 2014 23:17


Jag tänkte att jag tar det säkra kortet och tar en taxi till flygplatsen, för att inte riskera att metron krånglar eller att flygbussen inte går. Plus att jag ju hade rätt mycket grejer. Men när vi kommer upp med taxin på motorvägen är det världens k...

Av icanada - 9 januari 2014 19:08


Det här är en långsam förmiddag. Mitt plan ska lyfta 17.25 lokal tid (om det nu kommer att gå i tid), så det är verkligen en seg väntan. Enligt tabell ska jag landa på Kastrup imorgon fredag kl 10.50, men vi får väl se.   Det är väldigt blandade ...

Av icanada - 9 januari 2014 04:00


Så kom då äntligen det sista resultatet och det innebär att JAG HAR KLARAT ALLA MINA KURSER!!!!! Helt sjukt!!!   Efter de första dagarna av kurserna visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta. Där i början av september var föreläsningarna ...

Presentation


Jag heter Caroline Dimberg, är 24 år, kommer ursprungligen från Borås och läser till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi i Lund. Bloggen kommer att handla om mina intryck och upplevelser från min utbytestermin i Montreal under hösten 2013.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24 25 26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards